Xarxa Productes de la Terra

Novetats

Un grup d’investigació català crea un material nou per substituir el plàstic i realitza una prova pilot amb la col·laboració del CC Maresme i productors de maduixes

divendres, 21 febrer, 2020

Investigadors catalans han creat un material nou que podria substituir les bosses de plàstic als supermercats. Es tracta d’un embalatge biodegradable, d’origen natural i que, a més a més, és comestible. El nou embolcall està elaborat a partir de matèries primeres d’origen vegetal i garanteix les propietats dels aliments, alhora que n’allarga la vida útil. De moment, per comprovar l’eficiència d’aquest material, ja l’han provat per embalar maduixes del Maresme i el resultat ha estat molt positiu. La fruita s’ha fet més resistent als fongs i ha mantingut l’aspecte original durant més temps.

Es convoquen els ajuts directes a l'agricultura i la ramaderia i altres règims d'ajut per a la campanya 2020

divendres, 14 febrer, 2020

El DARP ha aprovat els ajuts del règim de pagament bàsic, de petits agricultors i ajust associats per a persones agricultores i ramaderes per a la campanya d’enguany. L'import d'aquests ajuts a Catalunya són uns 265.000.000 euros, que són finançats íntegrament pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA).

Producte destacat

Fàcilment identificables per la seva forma de ronyó aplanada i pel seu gust suau, fi i persistent, el fesol del Maresme, també conegut com mongeta del ganxet es conrea a nombroses comarques de Catalunya, però només el que es produeix al Maresme, al Vallès Oriental i al Vallès Occidental té Denominació d’Origen Protegida (DPO).

Xarxes