El Berguedà vol introduir fruita i verdura ecològica als menjadors escolars

Introduir els aliments ecològics i de producció comarcal als menjadors escolars dels centres de primària del Berguedà, començant per la fruita i la verdura. Aquesta és la idea. I la conclusió d’un estudi fet pel Consell Comarcal del Berguedà i el CFI Cercs-Berguedà en el marc del ‘projecte d’aliments ecològics als menjadors escolars’. Avui s’han fet públics els resultats d’aquest estudi que ha recollit dades i opinions d’escoles, AMPAs, gestors de menjadors i productors agroalimentaris de la comarca com a segona fase del projecte que ja es prepara per a la implantació d’aquests productes als menús dels centres.

Els impulsors destaquen els beneficis saludables d’introduir aliments ecològics en les dietes dels infants i a la vegada generar una sortida pels productes agroalimentaris i ecològics que es produeixen a la comarca, tal com han explicat Jesús Calderer, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cercs en representació del CFI Cercs Berguedà i Joan Casòliva, cap de l’oficina del DAR, el departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat al Berguedà.

Per realitzar aquest estudi s’han fet durant els darrers mesos, entrevistes amb 23 escoles, 14 gestors de menjadors, 14 AMPAs i 14 productors agroalimentaris. També xerrades públiques i tallers a més de 860 alumnes i una exposició que van veure més de 300 nens i nenes de primària. L’estudi determina que, tot i que el 86% de gestors de menjadors compren alguns aliments produïts al Berguedà, només el 14% n’utilitzen d’origen ecològic als menús. Una altra de les conclusions és que les AMPAs, tot i estar a favor de la introducció d’aliments ecològics i de producció comarcal, no estan disposades a implicar-se en la gestió dels menjadors escolars