LA MADUIXA PREN EL RELLEU DEL PÈSOL EN LES JORNADES GASTRONÒMIQUES DEL MARESME

Del 21 d'abril al 29 de maig, el Maresme convida tothom a assaborir una de les seves icones gastronòmiques: la maduixa de la Vallalta. A l'entorn d'aquest producte, que arriba al seu màxim esplendor durant els mesos d'abril i maig, 12 municipis de la comarca organitzen fires, mostres i una àmplia oferta culinària en els seus restaurants, pastisseries i establiments alimentaris.

La dolçor i l'aroma intens de la maduixa del Maresme ha fet que aquesta fruita sigui reconeguda a la cuina tradicional i als fogons més innovadors. La seva utilització ha anat evolucionant i tant es pot trobar en postres com en entrants o en plats principals. El límit el posen la imaginació i la destressa de pastissers, xarcuters i cuiners.

Les Jornades Gastronòmiques que comencen el 21 d'abril i finalitzen el 29 de maig serviran per donar a conèixer els productes i els plats elaborats amb maduixes de la Vallalta. Hi participen 12  municipis: Teià, Sant Cebrià de Vallalta, Canet de Mar, Sant Iscle de Vallalta, Arenys de Munt, Sant Pol de Mar, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, Calella, Pineda de Mar i Vilassar de Mar.

Per tal de difondre les activitats i l'oferta dels establiments que hi participen, el Consorci de Promoció Turística i el Consell Comarcal, a partir del projecte Productes de la Terra Maresme, han editat un fullet en el qual també es pot trobar el contacte directe amb els productors de maduixes de la Vallalta i 6 receptes aportades per: restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, El Taller del Dolç de Canet de Mar, el restaurant Xeflis de Cabrils, Gran Chef-Xarcuteria de Vilassar de Mar, Baladia restauració d'Argentona i Gastrobar Grana de Calella.Totes les receptes van acompanyades d'una proposta de maridatge amb vins de la DO Alella.