El Ministeri d'Agricultura promou un estudi sobre la distribució dels productes ecològics

El Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA) ha promogut un estudi titulat "Caracterització del Mercat de Productes Ecològics als Canals Especialistes de Venda" (cliqueu per accedir-hi). El projecte també analitza quines són les línies de millora i estratègies de màrqueting més convenients per incrementar l'operativitat i eficàcia d'aquests canals i, per extensió, les de tota l'estructura de comercialització dels productes ecològics. 

L'objectiu del treball ha estat conèixer i valorar una part important de l'estructura de comercialització de productes ecològics, l'integrada pels canals minoristes especialitzats en la venda d'aquests productes, així com identificar-los i caracteritzar-los. El projecte també estudia quines són les línies de millora i estratègies de màrqueting més convenients per incrementar l'operativitat i eficàcia d'aquests canals i, per extensió, les de tota l'estructura de comercialització dels productes ecològics.  

El futur del sector

L'estudi també aconsella línies de millora que el sector pot aplicar per augmentar encara més aquest creixement. Per una banda proposen :

Millores en el màrqueting i la comunicació 

 - Coneixement del producte 

- Millor adaptació a les necessitats del mercat i del consumidor general diversificant l'oferta.   

 - Vertebració i organització del sector.  

-  Millores en la logística i l'aprovisionament 

-  Centralització de les compres 

-  Professionalització de la gestió comercial 

 - Col·laboració amb la resta de la cadena de comercialització.