Nou saló internacional Seafood, dedicat als productes del mar (octubre del 2012 a Barcelona)

Fira de Barcelona serà la seu de la primera edició del saló Seafood Barcelona, que se celebrarà entre el 15 i el 17 d’octubre de 2012. Aquest saló s’inspira en l’edició que es fa a Brussel·les, la fira més important del món per a la indústria pesquera, a punt de complir 20.

Organitzat conjuntament per l’empresa nord-americana Diversified Business Communications i Alimentaria Exhibitions, empresa organitzadora d’Alimentaria cada dos anys,  i amb el suport del Departament d'Agricultura, Seafood Barcelona tindrà com a característica principal reunir els principals compradors i venedors d’aliments procedents del mar, interessats tant en l’atractiu potencial del mercat espanyol com en els de tota l’àrea mediterrània, a més dels mercats llatinoamericans. Per això, el saló es vol convertir en un potenthubd’interconnexió entre totes aquestes àrees i els seus operadors internacionals.

En el saló s’exhibirà l’oferta més completa de productes del mar frescos, en conserva, processats i congelats, així com serveis complementaris per al seu processament, conservació i logística.

En aquesta primera edició, els organitzadors esperen atreure unes 300 empreses expositores i processadores de productes del mar, així com un gran volum de compradors d’aliments marins procedents de la distribució, en la seva majoria supermercats, hipermercats, restaurants, importadors, distribuïdors  i majoristes.

Fins ara han confirmat ja la seva presència en el certamen expositors de Canadà, Alemanya, Equador, Bèlgica, Liechtenstein, Vietnam, Noruega, Lituània, Holanda, Suïssa, Estats Units, França, Regne Unit, Perú, Xile i Tailàndia.

Segons els organitzadors, gràcies a Seafood Barcelona, per primera vegada totes les categories de productes del mar estaran representades en un sol lloc, i el certamen oferirà noves oportanitats perquè els compradors i els venedors d’aquests productes accedeixin a aquest mercat líder, proporcionant un lloc per establir contactes professionals, descobrir nous productes i, en definitiva, fer els seus negocis.