El Maresme comença la temporada de platja promocionant la cuina marinera

Les jornades gastronòmiques del Peix i el Marisc al Maresme abandonen el seu caire local i en aquesta edició 2012 entren a formar part del conjunt de cites amb el bon menjar que es programen al llarg de l'any a nivell comarcal. Tal i com ha explicat Jaume Borrell, president del Consorci de Turisme, Maresme és sinònim de bona cuina i els amants del peix i el marisc estan d'enhorabona perquè s'ha triplicat el nombre d'establiments que fins el 15 de juliol serviran plats i menús especials a l'entorn dels productes de mar.

L'objectiu de les jornades gastronòmiques que es programen al Maresme, és, a més de la promoció d'un producte específic, contribuir a diversificar l'economia de la comarca i posicionar-nos com a territoi quilòmetre 0.  En aquest sentit, el Consorci i el Consell Comarcal del Maresme ( a través del projecte Productes de la Terra Maresme) estan treballant colze a colze en l'impuls dels productes de proximitat. A més,  és important que els municipis impulsin i dinamitzin activitats paral·leles que vinculin productes-gastronomia i actius culturals, socials, de lleure... que resultin atractiva per al visitant de proximitat. Per exemple, en el cas de les jornades del peix i el marisc, Arenys de Mar promou "Arenys, tapa a tapa" i Mataró incorpora "la ruta del mar".

A l'edició 2012 de les Jornades Gastronòmiques del Peix i el Marisc hi participen establiments dels municipis d'Arenys de Mar, Argentona, Caldes d'Estrac, Canet de Mar, Malgrat de Mar, El Masnou, Mataró, Montgat, Premià de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt, Teià, Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar.