Montcada i Reixach acollirà el 9 de març la Mongetada popular de Cuina Vallès

Montcada i Reixach acollirà el dissabte 9 de març, una mongetada popular organitzada pel col·lectiu de cuiners Cuina Vallès, amb el suport del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, membre de la Xarxa Productes de la terra impulsada per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Montcada i Reixach. L’àpat, obert a tothom i gratuït,  es celebrarà a la plaça de Lluís Companys. L’objectiu de l’esdeveniment és apropar a la ciutadania la cultura culinària i els productes i de la terra com la mongeta del ganxet amb la recent certificació DOP (Denominació d’Origen Protegida)

L’esmorzar de forquilla es servirà a partir de les 11 hores del matí. Prèviament, els cuiners de Cuina Vallès hauran preparat gairebé 40 quilos de Mongeta del Ganxet que s’utilitzaran per repartir les racions, acompanyades de botifarra i porrons de vi.

Cuina Vallès està format actualment per 14 restaurants de 10 municipis de la comarca. Durant els seus sis anys de vida, el col·lectiu, que és membre del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, ha treballat per divulgar i promocionar la gastronomia vallesana i per tornar als plats productes autòctons de la terra. Els cuiners també han treballat de la mà dels artesans agroalimentaris per recuperar productes i portar-los al plat.