Una delegació de Dinamarca s'interessa pel model del Parc Agrari del Baix Llobregat

Una delegació de polítics i funcionaris responsables de polítiques d'ocupació i planejament territorial del municipi danès de Hjoerring va visitar ahir la seu del Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat, que participa a la Xarxa Productes de la terra impulsada per la Diputació de Barcelona a través de la seva col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat. L'objectiu de la visita era conèixer de primera mà la figura del parc agrari com a gestor d'un espai productiu i econòmicament viable en un entorn periurbà i veure com s'integren, en aquesta activitat professional, valors territorials, turístics i paisatgístics.

La visita s'emmarca en un moment en què el municipi de Hjoerring està iniciant els treballs previs per desenvolupar un nou pla especial. En una regió que combina una forta presència del sector agrícola i ramader amb un turisme important i la presència d'un dels ports més importants de Dinamarca, la delegació danesa s'ha traslladat fins a l'àrea metropolitana de Barcelona per observar i estudiar diversos àmbits econòmics i productius.

Els visitants han incidit en la capacitat de generar llocs de treball que pot tenir aquest espai agrari en un sector considerat estratègic per aquest municipi. La incorporació de nous pagesos emprenedors i, també, l'aparició d'empreses com Can Perol, Cal Rosset o l'Hortet del Baix, que es dediquen a la venda directa de productes cultivats en l'àmbit del Parc, són alguns exemples d'un sector viu i amb potencials clars de futur.

També ha despertat molt d'interès els òrgans de gestió del Parc, en què de forma consorciada hi són presents els municipis que aporten territori al Parc, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal, però també i el sindicat agrari majoritari a la comarca Unió de Pagesos.