El Consell Comarcal del Baix Llobregat formarà joves en situació d'atur en l’agricultura ecològica

El Consell Comarcal del Baix Llobregat, membre de la Xarxa Productes de la terra impulsada per la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb 19 ajuntaments de la comarca impulsen diversos plans amb la finalitat principal de permetre la gestió mancomunada dels serveis d’inserció laboral que el Consell Comarcal ve realitzant des de fa gairebé 20 anys.

Els programes de formació i d’inserció laboral presentats avui se centren, principalment, en dos col·lectius molt concrets, joves d’entre 16 i 25 anys en situació d’atur, amb baixa qualificació i dèficits formatius que han abandonat el sistema educatiu i aturats de llarga durada. Per al primer grup el programa de “Joves per l’ocupació” conté una sèrie d’especialitats formatives que giraran a l’entorn de la restauració, activitats auxiliars de magatzem i comercials, de l’atenció sociosanitària i, com a novetat, a la producció d’hortalisses ecològiques i fructicultura.

L’acció en l’àmbit agrícola permet vincular polítiques actives d’ocupació i una línia estratègica del Consorci del Parc Agrari per aquest any, com ara la potenciació de l’activitat agrària com a factor de desenvolupament econòmic per a la comarca.

En el marc del programa de “Joves per l’ocupació” es posa en marxa un curs pioner i experimental a la comarca per formar a 16 joves en atur en l’especialitat de “Producció d’hortalisses ecològiques i fructicultura”, que ha estat l’especialitat detectada i que pot tenir una major demanda dins de les produccions agràries del Parc.