La 'Xarxa Productes de la terra' posa en contacte un empresari japonès productor de maduixes i dos empresaris productors de verdures i maduixes del Maresme

Hiroki Iwasa, nascut el 1977 a Yamamoto (Japó) és un emprenedor que va decidir establir el seu propi negoci en la seva ciutat natal després de comprovar els efectes devastadors del tsunami del març de 2011.   Ha iniciat una petita revolució a la seva ciutat en trs àrees principals: agricultura, educació i interacció. El seu objectiu en el GRA Group és emplear 10.000 persones en 10 anys en 100 empreses en aquesta àrea destrossada.   Al 2012 va començar a cultivar també maduixes a l'Índia, amb la construcció d'un hivernacle d'estil avançat tecnològicament japonès. dóna feina a treballadores amb l'objectiu d'incrementar fins a un 20% els estandards de vida de les famílies pobres.   El 2013 també es va expandir al mercat d'Aràbia Saudi i ha ofert llocs de treball a dones que per raons religioses no tenien accés al mercat en països musulmans.   Gràcies al Programa Hasekura, liderat per Renata Piazza, s'ha pogut posar en contacte amb la Diputació de Barcelona i la Xarxa Productes de la terra per conèixer dos productors del Maresme amb la intermediació del Consell Comarcal del Maresme.

En ocasió del 400 aniversari de l'estableciment de les relaciones bilaterales entre Espanya i Japó (1613-2013), el Hasekura Program/支倉プログラム desitja: 

  • Promocionar les relacions interpersonals, el  coneixement recíproc,  l'intercanvi d'idees i experiències professionals, creant en el llarg termini, oportunitats de negoci entre empreses i pimes de Japó i Espanya;   
  • Donar suport a les petites empreses i empresaris socials actius fora de les megaciutats, amb la finalitat d'ajudar al desenvolupament regional i el procés de reconstrucció a Tohoku (la zona afectada pel tsunami del Japó de l00'any 2011)
  • Involucrar  a les autoritats locals japoneses, part fonamental del procés de reconstrucció  
  • Estimular la competitivitat internacional de sectors i productes tradicionals (tèxtil i accessoris, alimentació i beguda, turisme responsable), amb components de creativitat i innovació, responsabilitat i sostenibilitat social i mediambiental, amb un impacte positiu sobre el territori local.